Rabu, 14 Oktober 2009

sedikit dari cerita DOA KASIH..

.......
Namun, sedikit pun tidak tergambar keceriaan di wajah Maisarah yang sedang duduk bersendirian di bawah sebuah pohon yang rendang dan redup. Seredup hatinya. Keayuan wajahnya ketika ini diselubungi hiba dan kepiluan yang hanya dia dan Allah sahaja yang tahu. “Astaghfirullah al’adziim”, seraya lidah Maisarah beristighfar, memohon keampunan kepada Ilahi atas kelekaannya melayani perasaan sendiri. Semoga dengan mengingati dan menyebut nama-Nya maka tenanglah hati dan juga cekal jiwanya menghadapi perasaan yang dialaminya kala ini.

Suasana keriuhan gelak ketawa manusia di sekelilingnya tidak dihiraukan oleh Maisarah. Ketika kini dia sedang tunduk melihat skrin pada telefon bimbit di tangan kanannya. Masih buntu fikirannya ingin membentuk kata-kata untuk membalas mesej di dalam peti masuk yang diterimanya semalam. Dia menghela nafasnya lalu menghembuskan perlahan.

Rizal sayangkan Sarah dan Rizal tidak mahu kehilangan Sarah.

Buat ke sekian kali Maisarah membaca kata-kata itu. Itulah pesanan ringkas yang terakhir diterimanya daripada Farizal. Kata-kata indah dan manis itu sebenarnya teramat pahit untuk Maisarah telan meskipun Farizal adalah insan yang bertahkta di hatinya. Dia mendongakkan kepalanya dan memandang ke arah sekumpulan burung yang berterbangan di udara. Telefon bimbit masih erat di genggaman. Mesej daripada Farizal belum juga dibalas dan kini wajah lelaki itu pula terbayang di matanya.
* setakat nie ja kamu ikut ceritanya... sikit ja lg mau selesai tp bingung ku... sentimental betul otak ku nie... bila lah mau selesai..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan