Selasa, 2 April 2013

Biskut Raya

Assalamualaikum

Eh eh.. apa kes nie? Hari raya lambat lagi.. bulan Ramadan pun ada 100 hari lagi lah kenapa tiba-tiba buat entry biskut raya pula? Kenapa nie? Buat promosi jualan biskut raya agaknya. Hehehe tidaklah. Nie kes org mengidam biskut raya. Rasanya sejak awal mengandung sampailah ke hari nie kandungan aku hampir 8 bulan aku asyik sebut ingin makan biskut raya. Biskut raya. Biskut raya. Selalu sebut depan suami dalam hati. Tapi makannya tdk pernah juga.. huhuhu. Maklumlah sekarang bukan musim raya memang susah mahu dapat makan. Tapi boleh saja beli di kedai. Jualan biskut raya Tahun Baru Cina ada lagi rasanya kan? Emm.. oh tidak. Bukan apanya selera aku nie lain sikit. Aku ingin makan biskut yg homemade tdk kira buatanku sendiri atau buatan org yg sudi buatkan aku.. hehehe. Masalah sekarang aku malas mahu membuatnya. Nampak gaya kena tunggu kedatangan bulan Syawal jugalah baru dapat merasa makan biskut kegemaranku dan yg tak seberapa nak gemar. Tapi utk pengetahuan am aku nie sangat suka makan biskut raya ♥. Apa-apa pun utk kenyangkan hati aku selalu tengok gambar biskut-biskut yg ada dgn encik Google ^_^

Almond London. Sangat suka lebih-lebih lagi yg aku buat sendiri :p
Yg nie aku belum pernah buat lagi. Resepi sudah sedia
rasanya mahu cuba buat utk raya tahun nie

Sebenarnya tdk banyak jenis biskut yg aku boleh buat. Ada dlm 2 3 4 5 6 jenis saja rasanya. Tue pun aku belajar buat ikut resepi dr buku, majalah dan internet. Tahun-tahun lepas aku juga menerima tempahan biskut raya dr kawan-kawan aku. Tapi utk tahun nie aku tdk tahu lagi dpt buat atau tidak sebab aku akan bersalin dlm masa terdekat org sibuk-sibuk membuat persiapan raya nanti. Eh ya kah? Kiranya masa tue aku baru bersalin lah.. hehehe. In shaa Allah klu ada rezeki dan tulang empat kerat ku berkemampuan membuat aku akan cuba juga utk penuhi tempahan yg ada. Apa pun aku memang geram tengok gambar-gambar biskut nie.. oh oh oh.. (:












Dlm banyak-banyak biskut yg nie paling senang mahu buat.
Sedap pun sedap sebab aku suka biskut susu dan aku namakan yg nie Kuih Miskin
memandangkan bahan-bahan dia sikit saja.
Pun begitu aku tetap malas mau buat sekarang nie.
Huhuhu...

Emm.. puas hati aku dpt cuci mata tengok biskut-biskut yg beraneka jenis nie. Apa pun aku harap anak dlm kandunganku nie tdk meleleh air liur bila lahir nanti sebab ibu dia belum dpt makan biskut raya lagi sampai sekarang. Aku bukan mengidam sangat tapi memang hobi aku tengok gambar biskut dlm Google. Kadang-kadang lebih kpd mencari resepi baru. Alasan!!! Hehehe. Ok lah, cukup sampai di sini saja. Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan